Menisküs

Kimlerde Görülür?

Fazla kilolar, çoğunlukla bilinçsizce yapılan ağır sportif faaliyetler, yaşlanma gibi faktörlerle menisküste zorlanmalar oluşur. Bu zorlamalar ya da darbeler menisküste yırtıklara yol açar. Genellikle sporcularda, ağır işlerde çalışan insanlarda görülse de menisküs günümüze git gide yaygınlaşan bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun yanı sıra tüm bu faktörlere sahip olmayan hastalar tamamen anatomik yatkınlık (parantez bacak gibi) ve genetik sebeplerle menisküs kendi kendine aşınıp, yıpranıp yırtılabilir.

Belirtileri Nelerdir?

• Bir süre hareketsiz kalındığında dizlerde kilitlenme hissi oluşması
  • Merdiven inerken ve yokuş inişte ağrı ve takılma hissedilmesi
  • Ayağa kalkma, yere çömelme ve namaz hareketlerinde zorlanma ve ağrı hissedilmesi
  • Artroskopik Menisküs Tedavisi

• Menisküs diz eklemini oluşturan, yukarıdaki femur kemiği aşağıdaki tibia kemiğinin arasındaki uyumu sağlayan ve dize binen yüklenmelerde tampon görevi gören bir diz eklem dokusudur.
  • Menisküs yırtıklarında, yırtık olan kısım eklemi oluşturan kıkırdağa zarar vererek aşınmasına neden olur. Bu kıkırdak hasarı, ileride oluşacak kireçlenme nedenidir. İlk başlarda dizde kilitlenme ve takılma hissi, ilerleyen dönemlerde de sürekli bir diz ağrısı oluşturur.
  • Bütün Menisküs yırtıkları ameliyat gerektirmez. Küçük yırtıklar ve eklem içine doğru girmemiş yırtıklar kıkırdağa hasar vermeyeceğinden ameliyata ihtiyaç duyulmaz. Bu tip durumların ameliyat edilmesi yarardan çok zarar getirebilir. Bu nedenle çeşitli diz içi enjeksiyonları, egzersizler, fizik tedaviler düzenlemek hastanın konforu açısından uygundur.
  • Yukarı