Extremite Uzunluk Eşitsizliği

Bacaklardan birinin diğerine göre uzun veya kısa olma hastalığıdır. Çocuklarda genellikle yürüme çağından sonra fark edilen bu hastalığın en belirgin işareti topallamadır. Aileler çocuğun iki bacak arasındaki boy farkını tespit edebilirler.

Toplumumuzda bu hastalık zannedildiğinden daha sık görülmektedir.Yapılan bir çalışmaya göre her 200 insandan 1’inin bacaklarının boyları arasında fark bulunmaktadır. Bu boy farkı her hasta için tedavi edilmesi gereken boyutta seyretmemektedir. Tedavi uygulanması gereken vakalarda, bacaklar arası boy farkının minimum 2 cm. olması gerekir.

Bazı durumlarda hastalar boy farkını kalçalarından, (kalçasının birini limb-length-discrepancy1diğerinden daha yukarıda tutarak) telafi ederler. Bu hastalarda topallama azaldığı için çocuk büyüyene kadar hastalık fark edilemeyebilir. Ancak bu çocuklarda duruş bozukluğu nedeniyle bel çizgilerini eğik tuttuklarından ötürü omurgalarında Skolyoz hastalığı oluşur.

EXTREMITE UZUNLUK EŞİTSİZLİĞİ HASTALIĞININ NEDENLERİ

• Daha önceden geçirilmiş kırık
  • Daha önceden geçirilmiş kemik enfeksiyonu
  • Perthes Hastalığı
  • Femur epifizi kayması
  • Bazı tümörler
  • Hemihipertrofi Hastalığı
  • EXTREMITE UZUNLUK EŞİTSİZLİĞİ HASTALIĞININ TEDAVİSİ

Bacak boyu farkı 2 cm.den az olan hastalar 6 ay veya 1 yıllık aralıklarla takip edilir. Fark artıyorsa veya 2 cm.i geçtiyse, 10-12 yaşından küçük çocuklarda uzun olan bacağın büyüme kıkırdaklarına, kıkırdakların uzamasını geçici olarak yavaşlatan bir ameliyat yapılır.

Ameliyatta son yıllarda teknolojisi ilerlemiş olan özel plak ve vidalar kullanılmakta ve çok başarılı sonuçlar vermektedir. Bacak boyları eşitlendikten sonra ameliyatta kullanımış olan plak ve vidalar çıkarılır ve çocuk normal büyüme rutinine devam eder.
    Boy uzaması yavaşlamış ve tamamlanmış çocuklarda ise, Kemik Uzatma ve Deformite Düzeltme başlığında anlatmış olduğum Ilizarov Yöntemi ile kısa olan bacak istenildiği kadar uzatılabilir.