Çocukluk Çağı Kırıkları

Yetişkinlerden farklı olarak çocukların kemiklerinde büyüme kıkırdağı denen yapılar mevcuttur ve kemik uzamasından sorumludurlar. Çocuklarda oluşan kırıkların önemli bir bölümü bu büyüme kıkırdaklarında meydana gelir, burada oluşan kırıklar düzgün tedavi edilmez ise ileride kemikte kısalığa ve çarpıklığı neden olurlar. Çocukluk çağında oluşan kırıklar mutlaka ortopedi uzmanları tarafından değerlendirilmeli ve eğer bir müdahale yapılacak ise anestezi altında yapılmalıdır. Büyüme kıkırdağında oluşan kırıklar ve düzgün tedavi görmemiş kırıklar ileri yaşlarda ve hatta yetişkinlerde kemiklerde eğrilik ve kısalıkla beraber fonksiyonel problemlere de yol açarlar, bu deformiteler aşağıda da bahsedeceğimiz İlizarov yöntemi ile başarılı bir şekilde düzeltilebilmektedir.

ALÇI BAKIMI

Alçı, yaralanan uzvun uygun pozisyonda tespitine yarayan ve uzvu çepeçevre saran sert tespit materyalidir. Yapılırken yumuşak ve şekil almaya müsait iken sonrasında donarak sertleşir. Kırık kemik uçlarını ve kopuk bağları hareketsiz hale getirerek iyileşmelerine olanak verir.

Çocuğumda alçı bakımını nasıl yapmalıyım? Elevasyon: Yani yüksekte tutma, eğer alçı bacakta ise yatar pozisyonda bacak altına 2-3 yastık koyarak yükseltilmeli en az 48 saat süre devam etmeli. Kolda ise doktorunuz verdiği askı uygun görülen süre boyunca takılı kalmalı. Yatarken göğüs üzerine yerleştirilen bir yastık yardımı ile yüksekte tutulmalı.
Kuru tutma: Ortopedide kullanımı gün geçtikçe artan fiberglas alçılar ıslandıktan sonra kurutma makinesi ile kurutulabilirler. Eski tip kireç alçılar hiç bir şekilde ıslatılmamalıdırlar. Cilt bakımı: Alçı ile cilt arasına hiç bir madde sokulmamalıdır. Ciltte yaralanmalara ve ciddi enfeksiyona sebep olabilir. Yürüme: Doktorunuz aksini belirtmediği takdirde alçı üzerine basarak yürütülmemelidir. Aktiviteler: çocuğunuz alçı ile okula gidebir ve oyun oynayabilir. Ancak bisiklete binmek ve sportif aktivitelerden kaçınmalıdır. Bunun sebebi alçının kırılmasını engellemektir. Böyle bir durumda orijinal yaralanmalardan daha kötü bir sonuç doğabilir.
Alçı sıkmasının belirtileri nelerdir? Alçının sıkması sonucu el ve ayak parmaklarında dolaşım bozukluğu meydana gelebilir. Alçı sıkmasının en sık semptomları aşağıdaki gibidir:

• Çocuğunuzun uyuşma, karıncalanma ve giderek artan ağrı hissetmesi.
  • El veya ayak parmaklarında sağlam tarafa göre renk değişikliği meydana gelmesi (mor veya mavi)
  • El veya ayak parmaklarında şişlik olması.
  • Doktora hemen başvurulması gereken durumlar
  • Çocuğunuzun uyuşma, karıncalanma ve giderek artan ağrı hissetmesi.
  • El veya ayak parmaklarında şişlik olması.
  • Çocuğunuzun alçılı el veya ayak parmaklarını hareket ettirmede güçlük yaşaması
  • Alçının altında ağrının giderek artması ve ağrı kesicilere cevap vermemesi
  • Alçının altından akıntı gelmesi
  • Alçının altından kötü koku gelmesi